V petek, 12. 4. 2013, so imeli učenci od 5. do 9. razreda na atletskem stadionu športni dan, pomerili so se v atletskem peteroboju. Tekmovali so v teku na 60 metrov, teku na 600 metrov, skoku v daljino, skoku v višino in metu žvižgača. Oblačno vreme je vseskozi grozilo, da ne bomo mogli izpeljati vseh disciplin, vendar je dež počakal prav do zaključka vseh disciplin. Učenci so pokazali veliko tekmovalnega duha in tako sebe nagradili z dobrimi rezultati. Vsem učencem čestitamo za vložen trud in dosežene rezultate.
Športna pedagoga
Družboslovno-humanistični izbirni predmet, ki je namenjen učencem v 9. razredu, po 2 uri na teden.
Predstavitev in namen:
Italijanščina je v osrednji Sloveniji jezik sporočanja predvsem v šolskem okolju. Včasih ga mladi srečujejo v življenjskem okolju kot jezik sporazumevanja v javnih občilih. Interes za učenje italijanščine v osrednji Sloveniji narašča, njena neposredna raba v okviru nekaterih poklicev in dejavnosti se širi. Vedno bolj je tudi prisotna v gospodarstvu in industriji.
Med učnim procesom bodo učenci spoznavali in uporabljali temeljne strukture na vseh ravneh jezikovnega sistema. Razvijali bodo spretnosti govornega sporočanja, razumevanje preprostega govornega in pisnega besedila, oblikovanje pisnih besedil po vzoru. Spoznavali bodo vsebine iz neposrednega okolja in jih uporabljali v praktičnih vajah. Primerjali bodo italijanščino z materinščino in drugimi tujimi jeziki, razvijali samostojnost, širili jezikovni in kulturni odnos do jezika. Učni program italijanščine kot drugega tujega jezika je zasnovan kot samostojna zaključena celota, ki je hkrati tudi osnova za nadaljevanje učenja italijanščine v srednji šoli.
Oblike dela in ovrednotenje znanja:
Italijanščina je triletni izbirni predmet v tretjem triletju, vendar ga učenci lahko izberejo tudi v 8. in 9. razredu, če imajo za to ustrezno predznanje. V osnovni šoli ga izvajamo kot drugi tuji jezik in obsega dve uri tedensko, 70 ur letno.
Delo poteka individualno, skupinsko ali v dvojicah. Učenci si razvijajo temeljne spretnosti poslušanja, branja, govora in pisanja s pomočjo predpisanih učbenikov, delovnih zvezkov in raznih avdiovizualnih pripomočkov (snemalnik, predvajalnik, računalnik ipd.) in spleta. V zadnjem času lahko sodelujejo tudi v spletni učilnici.
Uspešnejši učenci bodo lahko sodelovali v EPI LETTURE, ki predstavlja bralno priznanje za italijanščino v 8. in 9. razredu na državni ravni, ob dodatnem individualnem delu pa tudi na državnem tekmovanju iz italijanščine.
Znanje učencev bo ocenjeno vsaj trikrat v šolskem letu, od tega najmanj dvakrat ustno.
Pripravila: Kaja Toplak
Na regijskem tekmovanju za Zlato kuhalnico so učenci naše šole Katja Zapušek, Dominik Fendre in Igor Stjepnović osvojili srebrno priznanje. Čestitke za izkazano predstavitev v kuharski umetnosti.
Mentorica Nevenka Čater Jeušnik
V sredo, 17. 4. 2013, smo sedmošolci šli na ekskurzijo na Dolenjsko. Okoli 7. ure smo se z avtobusom odpeljali proti Bogenšperku.
Obiskali smo različne dele gradu, najbolj pa nas je navdušil prostor, v katerem so modeli z oblačili iz takratnega časa. Ko je bilo ogleda konec, smo se odpravili nazaj na avtobus.
Odpeljali smo se do Muljave, rojstnega kraja Josipa Jurčiča. Tam smo si ogledali kratek film, potem pa še domačijo v živo. Najbolj so nam bile všeč panjske končnice in pa seveda Krjavljeva koča.
Nato smo se odpravili do izvira reke Krke. Tam smo izmerili temperaturo vode in zraka ter se preverili v orientaciji, potem pa smo si ogledali še Krško jamo. Zelo nam je bil všeč tamkajšnji naglas.
Sledilo je kosilo, potem pa smo pot nadaljevali v Dolnje Retje. Tam se je rodil pisatelj Fran Levstik. Ker tam zdaj živijo drugi ljudje, smo videli le spominsko ploščo, Ilijev kozolec in 500 let staro lipo, ki so jo posadili v spomin na potres.
Potem smo se odpeljali do Rašice in videli Trubarjevo domačijo, mlin in žago. Zadnja točka naše ekskurzije je bil grad Turjak. Sicer nismo šli v grad, smo pa izmerili obseg lipe pred gradom. Na poti domov smo se na naše veselje ustavili še na Trojanah in si kupili krofe.
Ta ekskurzija mi je bila všeč in naučila sem se veliko novega o Janezu Vajkardu Valvasorju, Josipu Jurčiču in Primožu Trubarju. Zelo mi je bila všeč tudi Krška jama. Komaj čakam na ekskurzijo naslednje leto.
Ana Pilko, 7. a