Branje za znanje je večletni šolski projekt, s katerim želimo knjige približati mladim bralcem. V okviru projekta bodo potekale številne aktivnosti, ki sovpadajo z dnevi dejavnosti in dogodki, povezanimi z literaturo: prva bere, tržnica knjig, naj bralni razred, noč branja, teden knjig, obisk pisatelja/pisateljice, knjižnične uganke idr.
Tudi letos sodelujemo v nacionalnem projektu Rastem s knjigo (spodbujanje bralne kulture), v okviru katerega bodo sedmošolci prejeli izbrano literarno delo.
koordinatorja: Črt Močivnik in Bernardka Zupanc
Nazaj
Bralna značka – mlajši učenci (1.–5. razred)
Bralna značka je namenjena učencem od 1. do 5. razreda. Učencem že od malega privzgajamo ljubezen do knjige in branja. Učencem, ki še ne znajo brati, berejo knjige doma starši in potem učenci pripovedujejo vsebino pravljice v šoli. Med šolskim letom preberejo pet ali sedem knjig po lastni izbiri. Pri izboru knjig si lahko pomagajo s seznamom priporočenih knjig, ki ga dobijo v šoli, ali ga najdejo na spletni strani naše šole. Poseben poudarek BZ je namenjen razvijanju pozitivnega odnosa do knjige in veselja do branja. Nagrada za pridno branje in osvojeno BZ je obisk slovenskega pisatelja ali pisateljice v začetku maja.
koordinatorica: Urška Jošt
mentorji: učitelji RP; 1.–5. razred
Bralna značka – starejši učenci (6.–9. razred)
Bralna značka je namenjena vsem učencem, ki radi posežejo po knjigah. Med šolskim letom (september–april) preberejo pet knjig po lastni izbiri oz. po dogovoru z učiteljem SLJ. Pri izboru knjig si lahko učenci pomagajo s seznami priporočenih knjig, ki jih najdejo v šolski knjižnici. Poseben poudarek je namenjen širjenju bralne kulture, povečevanju in vzdrževanju interesa za branje leposlovne literature, literarno-estetskemu doživetju ob branju idr.
koordinatorica: Bernardka Zupanc
mentorji: učitelji SLJ; 6.–9. razred
Nazaj
Bralna hišica je namenjena spodbujanju glasnega branja. Otrok doma glasno bere svojim staršem. Po končanem branju vpiše naslov prebranega besedila v prostorček bralne hišice in datum, kdaj je bral, starši pa se zraven podpišejo. Vsak ponedeljek prinese Bralno hišico v šolo. Bralna vaja je lahko besedilo iz učbenika, berila ali besedilo po izbiri otrok.
koordinatorice: učiteljice RP; 2. in 3. razred
Nazaj
Bralček je nadgradnja bralne značke in spodbuja učence k dodatnemu branju različne literature. Pri izboru knjig si učenci pomagajo s seznamom priporočenih knjig, ki ga dobijo v šoli oz. si izberejo knjigo po svoji želji. Enkrat ali dvakrat tedensko učenci pripovedujejo o prebranih knjigah, izrazijo svoje mnenje, podoživljajo prebrane vsebine idr.
koordinatorice: učiteljice RP; 4. razred
Nazaj
V soboto, 8. 11. 2014, smo na OŠ Žirovnica debatirali na debatno trditev Podpiramo uvedbo davka na sladke pijače in hrano. Našo šolo so zastopale tri ekipe oz. devet debaterjev: Celeia (Sara Kukaj, Vito Zagode, Jakob Gaber); DNK (Svit Rojc, Matevž Bervar, Tea Simić) in NLP Celje (Lija Kužner, Nejc Fludernik, Kaja Hrovat).
Turnirja se je udeležilo 35 ekip oz. 105 govorcev. Ekipi Celeia in DNK sta v treh debatnih krogih osvojili dve zmagi, NLP Celje pa eno. Izjemen uspeh je dosegel Vito Zagode (7. a), bil je 4. najboljši govorec turnirja.
Vsem debaterjem čestitamo za uspešno debato in ekipni uspeh.