Skoči na glavno vsebino
Računovodstvo: 03 428 54 80 | Svetovalna služba: 03 428 51 04, 03 428 51 06, 03 428 51 38 | I. osnovna šola Celje, Vrunčeva ulica 13, 3000 Celje | T: 03 428 51 00 tajnistvo@iosce.si

Dogodki


Le français, et pourquoi pas ?

V petek, 28. 2., so imeli petošolci francosko obarvano popoldne. Najprej jim je učiteljica Urška predstavila nekaj zanimivosti o francoščini, nato pa so učenci spoznali, da pravzaprav poznajo že veliko francoskih besed. S pomočjo kviza so ugotovili, da je francoščina uradni jezik kar v 29 državah in da ta romanski jezik govori 321 milijonov ljudi po svetu. Sledila je delavnica z naslovom “Le français, et pourquoi pas ?” (Francoščina, zakaj pa ne?), ki jo je vodila Maša Jazbec s Francoskega inštituta v Ljubljani. Namen delavnice je bil učencem francoščino približati na zabaven in ustvarjalen način. Učenci so se igrali z besediščem iz sveta barv ter medijev in predvsem odkrili, da se komunikacija ne začne s prvo besedo v slovarju, temveč z radovednostjo po učenju nečesa novega. Učenci so se tako naučili nekaj novih francoskih besed, pri tem pa so se tudi nadvse zabavali. Še enkrat najlepša hvala Francoskemu inštitutu in Maši Jazbec za to zanimivo in zabavno izkušnjo. 

Merci beaucoup ! 

Šolski otroški parlament

V ponedeljek, 10. 2. 2025, smo na šoli izvedli otroški šolski parlament, ki je letos že 35. po vrsti. Udeležili so se ga predstavniki oddelčnih skupnosti od 4. do 9. razreda. Skupaj smo debatirali na temo  šolski sistem.

Na začetku sestanka nas je predsednica skupnosti učencev, Neja Vogelsang, lepo pozdravila in nagovorila pomočnici ravnatelja, gospo Katjo Janič in gospo Ireno Pesan Zlodej, ter mentorici Skupnosti učencev, gospo Matejko Hrovat in gospo Urško Farčnik, ki so nas lepo pozdravile in nam zaželele uspeh.

Ker se bliža valentinovo, smo se dogovorili, da bomo tudi letos imeli valentinovo pošto. Lani je prišlo do raznih nerazumevanj o pošti, zato sta se predstavnici skupnosti učencev odločili, da bomo pošto odlagali v nabiralnike v učilnicah 4. a in TJA 2.

Učenci so se razdelili v tri skupine, v katerih so diskutirali in pisali ugotovitve glede na vprašanja. Ko je poteklo okoli 20 minut časa, je vsaka skupina predstavila svojo temo.

Prva skupina je imela temo o odnosih in sodelovanju, ki je bila razdeljena na dva dela, komunikacijo in zaupanje. Temi so povezali in povedali, da so nekatere stvari pri komunikaciji zaupne in da moramo znati komunicirati in ločiti komunikacijo s starejšimi ljudmi in našimi vrstniki in da moramo biti pri vsaki komunikaciji spoštljivi in prijazni ter da ne smemo nikomur zaupati naših osebnih stvari in stvari, za katere si želimo, da ostanejo skrite, ker nas lahko kdorkoli izda.

Druga skupina je imela temo o učnih vsebinah in šoli za življenje in o metodah in načinih učenja in poučevanja. Ko so govorili o svojih ugotovitvah, so tudi dali veliko pobud, kot so na primer, da bi bilo več pouka v naravi in da bi bil včasih pouk kemije, družbe, naravoslovja in spoznavanja okolja v naravi in da bi pri pouku zgodovine lahko šli v kakšen muzej ali ustanovo na temo ure. Predlagali so tudi, da bi bilo več razlage iz več strani, na primer, da bi bila pri kakšni uri zgodovine dva učitelja – eden, ki uči zgodovino in drugi, ki uči na primer geografijo, in da bi vsak s svoje strani razložil snov tiste ure. Dali so tudi pobudo o poteku pouka, pri kateri so povedali, da bi lahko bilo več poskusov in več igrivih in zabavnih poti, da bi lažje zapolnili snov.

Tretja skupina je imela temo o kletvicah, prostaškem jeziku, komunikaciji, vzgojnih ukrepih in vedenju učencev. Prišli so do ugotovitve, da se morajo konflikti končati in da bi morali uporabljati več zaznamovanih in knjižnih besed pri komunikaciji in da moramo biti spoštljivi in prijazni do vsakega, s katerim se pogovarjamo. Pogovorili so se tudi o tem, kaj naj učitelj naredi, ko naredi učenec kaj narobe oziroma reče kaj neprijaznega ali nespoštljivega. Povedali so, da je najbolj učinkovito, da ga učitelj opozori in se pogovori z njim zasebno.

Po predstavitvah predstavnikov razredov sem podpredsednica skupnosti učencev Enia Zvonar poročala ugotovitve skupin in z Nejo Vogelsang sva pozdravili vse predstavnike razredov in se jim zahvalili za posluh.

Podpredsednica skupnosti učencev, Enia Zvonar

 

 

 

Naravoslovni dan v Tehnoparku

V torek, 21. 1. 2025, smo imeli četrtošolci naravoslovni dan. Obiskali smo Tehnopark, v katerem smo samostojno raziskovali, preizkusili različne dejavnosti in spoznali veliko novega. V planetariju smo si ogledali posnetek o nastanku vesolja in planetih v našem osončju. Spoznali smo tudi robotka Tea in njegovo prijateljico, doživeli smo virtualni polet z zmajem nad Celjem in virtualno hojo po deski nad mestom, gradili smo hišo, streho in vodovodno napeljavo, preizkusili smo se v vožnji z invalidskim vozičkom in pri tem premagovali različne ovire, izdelali smo animacijo s pomočjo LEGO kock, spoznali smo centrifugalno silo, škripce, barve, mavrico, magnete in še mnogo drugih zanimivih stvari. Po dveh urah raziskovanja smo odšli nazaj v šolo, kjer smo svoja doživetja zapisali in narisali v zvezek.
Naravoslovni dan je bil poučen ter zelo zanimiv in komaj čakamo, da se skupaj s starši zopet odpravimo v Tehnopark.

Carnaval en France – delavnica francoščine

V petek, 24. 1. 2025, smo se učenci francoščine udeležili francoske delavnice na I. gimnaziji v Celju. Na gimnaziji sta nas ob 12. uri sprejela čarovnica in klovn. Hitro smo ugotovili, da gre za profesorici francoščine, gospo Andrejo Lovrenčak in gospo Mary Ellen Ramasimanana Virtič, ki je hkrati tudi naravna govorka francoščine z Madagaskarja. Naslov delavnice je bil “Carnaval en France” oziroma karneval v Franciji. Začeli smo z zanimivim kvizom v francoščini, s katerim smo pobliže spoznali zanimivosti francoščine ter praznovanje pusta v Franciji. Sledila je igra, ki nas je nasmejala. Nato smo spoznali, da Francozi ob pustu ne jedo krofov kot mi, ampak palačinke. Skupaj smo si ogledali recept za palačinke, nato pa jih tudi sami naredili in spekli. Bile so okusne in slastne. Vsem nam je bilo zelo zanimivo in z veseljem bi podoben obisk še ponovili.

À bientôt!

 

SMO V FINALU FLL!

V soboto, 18. 1. 2025, je v Velenju potekalo regijsko tekmovanje – kvalifikacije FIRST Lego League Challenge skupine B, ki ga je organiziral Zavod Super Glavce. Letošnja tema tekmovanja nosi naslov Pod gladino (Submerged). Letos spoznavamo raziskovanje oceanov. 

Tekmovanje je gostil Šolski center Velenje. Udeležilo se ga je 14 ekip, ki so se pomerile za mesta na državnem tekmovanju, ki bo potekalo 15. marca v Kopru. 

Dogodek se je pričel ob 8. uri. Po sestanku mentorjev sta sledili otvoritev in predstavitev ekip. Ob 9.40 so se začele prve predstavitve in robotske tekme. Black&White smo začeli s tekmo robotov. V prvi vožnji smo dosegli 185 točk. Kmalu je sledila naša 2. robotska tekma, na kateri smo dosegli 250 točk. Sledilo je kosilo, po katerem smo nadaljevali s predstavitvami inovativnega projekta, konstrukcije robota in vrednot ekipe. Ob 15.30 smo imeli še zadnjo robotsko tekmo. V živahnem vzdušju smo dosegli 275 točk. Bili smo veseli, da smo rezultatsko napredovali.

Po končanem tekmovalnem delu je bil čas za zabavo. Med posvetovanjem ocenjevalcev smo se pogovarjali z drugimi udeleženci, spoznavali projekte drugih ekip in seveda plesali. Nato je sledila razglasitev finalistov, trenutek, za katerega smo se ekipe trudile več mesecev. Black&White (Brina Hus, 9. c, Neja Vogelsang, 9. a, Julija Farčnik in Tjan Prtenjak, 8. a, ter Klara Dokmanac, 7. b) smo dobili vstopnico za udeležbo na državnem tekmovanju.

Celoten dan je bil odličen in vreden večmesečnega truda in vloženega časa. Veselimo se državnega tekmovanja.

Julija Farčnik, 8. a

Področno predtekmovanje v košarki

V torek, 14. 1. 2025, je na OŠ Ljubečna potekalo področno predtekmovanje v košarki (finale) za učence 6. in 7. razreda. 

Pomerili smo se s III. OŠ Celje in OŠ Frana Roša.

Fantje I. OŠ Celje so bili zelo dobro razpoloženi za tekmovanje in zgledno zastopali našo šolo.

Vsem fantom se zahvaljujemo za sodelovanje.

Orodna vrstica za dostopnost