Arhiv novic
Novinarske delavnice z Radiem Slovenija in nastop v radijski oddaji Hudo!
V četrtek, 9.12., smo se učenci izbirnega predmeta vzgoja za medije – tisk udeležili novinarskih delavnic, ki smo jih na naši šoli izvedli v sodelovanju z Radiem Slovenija.
Z delavnicami smo začeli ob 10.15. Najprej smo spoznali delo na radiju, delo novinarja, tonskega mojstra ipd. Nato smo se preizkusili v delu novinarja. Razdelili smo se v štiri skupine. Tema, ki smo si jo izbrali, je bila trema in javno nastopanje, zato smo pred mikrofon povabili zanimive sogovornike.
Prva skupina je intervjuvala mlajše učence, ki so povedali, kako oni doživljajo tremo. Druga skupina je opravila pogovor z učitelji, ki so priznali, da imajo tudi sami kdaj pa kdaj tremo. Tretja skupina se je pogovarjala z našimi debaterkami – Emo, Laro in Mašo. Dekleta so z nami delila izkušnje z debatnih turnirjev, priprav na turnirje ipd. Četrta skupina je intervjuvala gosta, g. Boštjana Romiha, ki smo ga pred mikrofon povabili, saj ima veliko izkušenj z javnim nastopanjem, polega tega pa je tudi trener javnega nastopanja. Z nami je delil veliko zanimivih nasvetov.
Ko smo končali s snemanjem pogovorov, smo vse posnetke sami obdelali in jih pripravili za predvajanje v sobotni oddaji. Z delavnicami smo končali ob 13. uri.
V soboto, 11. 12., smo se z učiteljico odpravili v Ljubljano, kjer smo ob 9. uri v živo nastopili v oddaji Hudo! na Prvem programu Radia Slovenija. S pomočjo radijskega voditelja g. Aleša Ogrina smo vodili enourno oddajo. Govorili smo o tremi in javnem nastopanju. Po oddaji smo si ogledali še prostore Radia, nato pa se sprehodili še po Ljubljani ter posneli nekaj kadrov za prihajajočo proslavo ob kulturnem prazniku.
Posnetek oddaje je dostopen v arhivu Radia Slovenija na spletni strani Povezava na oddajo. Vabljeni k poslušanju.
Učenci izbirnega predmeta vzgoja za medije – tisk z mentorico Katjo Janič
Izdelava novoletnih okraskov
V ponedeljek, 6. 12. 2021, smo imeli z učenci prvih razredov tehniški dan. Glavna tema tehniškega dneva je bila izdelava novoletnih okraskov. Učenci so izdelovali iz različnih materialov (slano testo, barvni papir, flomastri, barvni trakovi, beli papir). Izdelali smo novoletne voščilnice, okraske iz slanega testa in barvite ter raznovrstne novoletne okraske. Nastal je lep »mozaik« izdelkov naših najmlajših učencev.
Dan slovenske hrane in tradicionalni slovenski zajtrk
Tudi letos smo na tretji petek v novembru, 19. 11. 2021, obeležili dan slovenske hrane in spremljajoči tradicionalni slovenski zajtrk.
Ker je leto 2021 razglašeno kot mednarodno leto sadja in zelenjave, smo se pri letošnjem obeleževanju dneva slovenske hrane in izvedbi tradicionalnega slovenskega zajtrka pogovarjali tudi o vlogi ter pomenu domačega sadja in zelenjave.
Slogan letošnjega tradicionalnega slovenskega zajtrka je »Zajtrk s sadjem – super dan«.
Nekaj pozornosti smo posvetili tudi vseslovenski akciji priprave tradicionalnega slovenskega kosila, ki naj bi v čim večjem obsegu vključevala lokalne jedi iz svežega ali kislega zelja in repe. Cilj tradicionalnega slovenskega kosila je spoznati pridelavo in predelavo zelja in repe ter spodbujati njuno uživanje.
V tem tednu smo imeli za kosilo praženo kislo repo, pečenico in matevž, prihodnji teden pa bomo pripravili joto iz kislega zelja (s proseno kašo in prekajenim mesom). Čas martinovega smo obeležili z rdečim zeljem in mlinci.
Aktivnosti dneva so potekale v učilnicah, učenci v karanteni pa so lahko sodelovali preko spletnih učilnic.
Ob tradicionalnem slovenskem zajtrku (mleko FLIS, bio kruh ŽITO, maslo FLIS, med VAJDE, eko jabolka ŽOGAN TEREZIJA) smo poslušali pesem Čebelar, se pogovarjali o pomenu čebel, malo potelovadili, nato pa nadaljevali z delavnicami, ki so predstavljene v spletni učilnici DAN SLOVENSKE HRANE.
Danes smo imeli dan dejavnosti z naslovom DAN SLOVENSKE HRANE.
Potekal je na daljavo, a smo se imeli prav lepo. Tradicionalni zajtrk si je pripravil vsak sam in skupaj pred kamero smo pojedli polnozrnati kruh z maslom in medom. Tudi na sadje nismo pozabili in smo sledili sloganu Zajtrk s sadjem – super dan. Po zajtrku smo se razgibali z jutranjo telovadbo in prisluhnili šolskemu radiu. Nato smo si ogledali posnetke, ki so govorili o pomenu kmetijstva ter zdrave prehrane in se zavedali, da moramo to ceniti. Sledile so razne naloge, delo je potekalo tudi v skupinah. Pogovarjali smo se o svoji prehrani, nasvetih za zdravo prehranjevanje in v kvizu opisovali sadje in zelenjavo. O hrani smo se pogovarjali tudi v angleščini in se tako naučili nekaj novih besed. Izvedeli smo, da je letos mednarodno leto sadja in zelenjave.
Najbolj všeč nam je bilo delo v skupinah in pogovor o hrani.
Dan reformacije
Šolsko tekmovanje iz logike
V tem šolskem letu je tekmovalo 39 učencev od 3. do 5. razreda in 30 učencev od 6. do 9. razreda, skupno torej 69 učencev.
Bronasto priznanje prejme 28 učencev. Rezultati tekmovanja so na povezavi: Rezultati
Tekmovalci, ki napredujejo na državno tekmovanje za 7. razrede in na regijsko tekmovanje za 8. in 9. razrede, so Ema Turnšek (7. r.), Vid Čujež, Živa Rodič (8. r.) in Daša Majdič (9. r.).
Za uvrstitev na državno tekmovanje v 7. razredu je bilo treba zbrati vsaj 31 točk, v 8. razredu je meja za uvrstitev na regijsko tekmovanje 35 točk, v 9. razredu pa 39 točk.
Regijsko tekmovanje bo v soboto, 16. 10. 2021, na OŠ Vojnik ob 9. uri.
Državno tekmovanje bo v soboto, 6. 11. 2021, na Fakulteti za elektrotehniko v Ljubljani ob 10. uri.
Eko dan
Kmetija Kalan
Osmošolci smo letos v okviru eko dneva obiskali zeliščno kmetijo Kalan v Kalobju. Spoznali smo veliko zdravilnih zelišč ter izvedeli, kako in kdaj jih pravilno nabirati, sušiti in shranjevati. Poskusili smo tudi zeliščni čaj z imenom Dobro jutro in si naredili zeliščno sol, ki smo jo lahko odnesli domov. Dan je bil zelo prijeten in poučen.
Soržev mlin
V petek, 1. 10., smo se sedmošolci odpravili na domačijo Soržev mlin v Novi Cerkvi. Prijazen lastnik nam je razkazal mlin ter vodno žago venecijanko in nam razložil, kako kaj deluje. Lahko smo poskusili sveže mleto moko. Na kmetiji gojijo tudi nekaj perutnine, ukvarjajo pa se pretežno s poljedelstvom. Njegov prijatelj g. Franci nam je pokazal še jez, s katerim uravnavajo gladino reke Hudinje, ob kateri leži domačija. Na kmetiji lahko tudi prenočimo. Bilo je zelo zanimivo in poučno.
Mark Pfefferer
———————————————–
Zjutraj sem se zbudil ob 6.01, se uredil in odšel. Po čudnem naključju sem skoraj zamudil. Ko smo se pripeljali, sem najprej zagledal vodno kolo. Gospod nam je razkazal mlin, žago in jez. Mene je najbolj zanimal mlin. Pripomba: gospoda sem komaj slišal, saj se je vmes oglašal petelin.
Lan Vrbek
———————————————–
Šli smo v Novo Cerkev, imeli smo eko dan. Tam imajo mlin, ukvarjajo se z mletjem žita in poljedelstvom. Gospod Oton živi tam sam, kdaj pa kdaj mu pridejo sosedje na pomoč. Videl sem mlin, žago, živali. Poskusil sem tudi sveže mleto ajdo.
Nik Valner
———————————————–
Veliko narave je bilo, bilo mi je zelo všeč, ker smo videli še nekatere živali. Imeli so še igrišče, na njem pa gugalnice. Zelo lepo so nam predstavili mletje žita in žaganje hlodov. Ukvarjajo se s poljedelstvom.
Noela Bahtiri
———————————————–
V petek, 1. oktobra, smo sedmošolci obiskali Soržev mlin, ki se nahaja v vasi Polže. Ko smo prispeli, nas je pričakal gospod Oton, ki nam je za začetek povedal nekaj zanimivosti o kmetiji. Nato smo se razdelili po razredih. 7. a si je najprej pogledal mlin, 7. b pa žago. Po malici smo se skupaj odpravili do jeza na reki Hudinji, nato pa se zamenjali. Žaga se imenuje venecijanka, premer kolesa je 5,80 m. Z njo še vedno žagajo.
Na žalost smo se morali vrniti nazaj v šolo, na kmetiji je bilo zabavno in zanimivo.
Maj Lorger
Kmetija Dimec
V petek, 1. 10. 2021, smo imeli učenci 6. razreda dan dejavnosti. Z avtobusom smo se odpeljali do Šmartnega v Rožni dolini. Izstopili smo pri kmetiji Dimec, kjer nas je gospod Dimec prijazno pozdravil. Najprej smo odšli v dva sadovnjaka, neintenzivnega in intenzivnega. V neintenzivnem sadovnjaku imajo starejše jablane, s tem sadovnjakom pa se ne ukvarjajo toliko kot z večjim. Jabolka, ki rastejo v tem sadovnjaku, so primerna za sok in kompot. Nato smo odšli še v večji (intenzivni) sadovnjak, ki je ograjen. Gospod nam je povedal, katere sorte jablan rastejo v njem, razložil nam je tudi, s katerimi škodljivci se srečujejo, kako jih preganjajo ter katere živali so dobrodošle v njihovem sadovnjaku. Povedal nam je, da letos zaradi pozebe žal nimajo veliko jabolk. Po ogledu obeh sadovnjakov smo se vrnili do kmetije in pomalicali. Sledil je ogled hleva in živali na kmetiji. Videli smo krave, bika, teličke, race in kokoši. Učenci smo se veliko naučili ter se polni novega znanja vrnili v šolo.