Skoči na glavno vsebino
Računovodstvo: 03 428 54 80 | Svetovalna služba: 03 428 51 04, 03 428 51 06, 03 428 51 38 | I. osnovna šola Celje, Vrunčeva ulica 13, 3000 Celje | T: 03 428 51 00 tajnistvo@iosce.si

Arhiv novic


UP Zdrave sladke sanje na 13. mednarodnem Sejmu učnih podjetij

V sredo, 6. 3. 2019, je v dvorani Golovec v Celju potekal 13. mednarodni sejem učnih podjetij, katerega organizatorici sta Centrala učnih podjetij Slovenije in Ekonomska šola Celje. Na sejmu se je predstavljalo 52 učnih podjetij: 30 slovenskih in 22 tujih. Da bi okrepili sodelovanje med ekonomskimi srednjimi šolami in osnovnimi šolami po Sloveniji, so se kot razstavljavci prvič pridružili osnovnošolski »mladi UPčki«. Ekipo učnega podjetja naše šole so sestavljali učenci 5. a (Nina Josipović, Kim Kavalar, Maj Valek in Zala Zupanič) in 5. b (Živa Rodič, Maja Potočnik, Gal Centrih, Lia Pirc, Vita Hus in Erna Smajlović) pod mentorstvom Bernardke Zupanc. Priprava na sejem učnih podjetij je potekala v obliki projekta.

Učenci in dijaki so se pomerili med sabo v poslovnih idejah in sejemskih nastopih. Naši učenci so predstavili imaginarno učno podjetje Zdrave sladke sanje. Njihovo podjetje se je ukvarjalo s peko in prodajo zdravih slaščic, kot sestavine pa so uporabili le eko pridelane sestavine lokalnih distributerjev. Namen projekta je bil ta, da učenci spoznajo vse korake, ki so potrebni od ideje za podjetje do njenega nastanka, reklamiranja in seveda tudi poslovanja. Za podjetje so izdelali poseben logotip, zloženke, enotne majice, priponke, letake, katalog izdelkov in seveda tudi cene za le-te, nekaj dni pred samim sejmom pa je njihovo podjetje zaživelo tudi v praktični obliki, saj so kot pravi podjetniki ves dopoldan pekli zdrave slaščice iz njihovega kataloga in jih na sejmu predstavljali morebitnim naročnikom oziroma potrošnikom. V tem dnevu so za sejem opravili tudi intervju, ki si ga lahko pogledate na spodnji povezavi.

Na sejmu so učenci prejeli veliko pohval. Bili so odlično pripravljeni, njihovo poslovno idejo so znali predstaviti vsem morebitnim partnerjem oz. potrošnikom, odlično so se reklamirali, bili zelo aktivni ves čas sejma in tudi na koncu s svojo energijo dobro poznani vsem ekipam, tako iz Slovenije kot tujine. Na sejmu so se odlično izkazali, delali kot prava ekipa oziroma podjetje, v katerem se zaposleni odlično razumejo in sodelujejo pri uresničevanju poslovnih ciljev.

Čestitke za odlično predstavljanje na sejmu!

 

Naravoslovni dan v Postojni

Dne 5. 3. 2019 so učenci 6. a in 6. b imeli ND na terenu. Ogledali so si Postojnsko jamo in razstavo EXPO ter obiskali Predjamski grad.

Kaj se je učencem vtisnilo v spomin?

  • Najbolj mi je bilo všeč, ko smo se peljali z vlakcem in razstava. Rebeka
  • Najboljše mi je bilo v Postojnski jami. Naučila sem se veliko novih stvari, npr. da imajo v jami dva kapnika Diamant in Briljant. Spoznala sem legendo o Erazmu Predjamskem. Bahtishahe
  • Najbolj mi je bila všeč vožnja z vlakcem . David
  • V Postojnski jami mi je bila najbolj všeč špagetna dvorana in vožnja z vlakom. Zanimiva mi je tudi človeška ribica. Benjamin
  • Na ND mi je bila zelo všeč Postojnska jama, saj smo v njej lahko videli res lepe kraške pojave. V Predjamskem gradu pa smo se naučili in videli, kako so živeli v srednjem veku. Izvedeli smo za Erazma. Ta naravoslovni dan si bomo šestošolci zelo zapomnili. Ajda
  • Najbolj mi je bila všeč vožnja z vlakcem. Spoznala sem tudi nekaj imen kapnikov. V Predjamskem gradu mi je bila všeč razstava orožja in oklepov. Ana
  • V Postojnski jami je zelo lepo. Videli smo kapnik v obliki sladoleda in obraz čarovnice na kamniti steni. Eljesa
  • Na ND sem se imel zel lepo. Najbolj sem si zapolnil vožnjo z vlakcem, koncertno dvorano v jami in razstavo fosilov na EXPO. Jaša
  • Najbolj sem si zapolnila jamo, ker sem videla veliko novega. Nina
  • Najbolj mi je bila všeč vožnja z vlakom v Postojnski jami in kosilo. Agnesa
  • Najbolj si bom zapolnila Predjamski grad. Tudi Postojnska jama je zanimiva, še posebej lepa je bela jama. Daša
  • Zdelo se mi je fascinantno, koliko lepih kapnikov je lahko v eni »majhni« jami. V spominu sta mi ostala kapnika Diamant in Briljant. Rok
  • Jama je čudovita. Ima veliko stalaktitov, stalagmitov in stalagmatov. V akvariju pa lahko vidiš človeške ribice. Tian
  • V jami je bil vlak najboljši, saj je pokazal veliko jame v kratkem času. Predjamski grad je zelo velik, o njem pa smo od vodiča veliko izvedeli. Svit
  • Najbolj sem si zapolnil rdečo dvorano, ki mi je bila najbolj zanimiva. Najboljša pa je bila vožnja z vlakom. Armin
  • Jaz sem izvedel veliko o kamninah, najbolj pa mi je bila všeč vožnja z vlakom in kapniki špageti. Aljaž
  • Za vedno si bom zapolnila jamo. Manja
  • Meni je bil ND zelo poučen, zanimiv in zabaven. Jaka
  • V Postojnski jami in Predjamskem gradu mi je bilo zelo všeč. Zanimive so mi bile človeške ribice. Zack
  • Najboljša jama, kar sem jih videl. Kapniki so tako gladki, da sem se jih hotel kar dotakniti. Žan
  • V torek je bilo super, ko smo odšli v Postojnsko jamo in si ogledali stalaktite, medtem, ko smo se peljali z vlakcem. Super je bil tudi ogled Predjamskega gradu. Svit
  • Najbolj mi je bila všeč vožnja z vlakcem. Zelo všeč mi je bilo tudi na gradu in zabavala sem se ob poslušanju različnih zgodb, ki so se zgodile na gradu v preteklosti. Vita Jan
  • Prvič sem videl človeško ribico. V jami so kamnine zelo lepo oblikovane. Ervin
  • Všeč mi je bila Postojnska jama, spoznala sem veliko novega kot npr., če se dotakneš kapnika, neha rasti. Najboljša pa je bila vožnja z vlakom, ker sem sproti videla veliko lepih stvari. Vanja
  • Zelo mi je bila všeč zgodovina gradu in podatek, kako dolgo rastejo kapniki. Rožle

Šola v naravi – Vojsko

4. dan – Danes je bil sladek dan

Danes je bil sladek dan, saj se je začel z viki kremo in kakavom. Dopoldan smo veliko smučali, popoldan pa plezali po steni in spoznavali živali, ki živijo v domu. Videli, spoznali in dotaknili smo se ameriškega goža, legvana in avstralskih paličnjakov. Vsi, ki smo želeli, smo lahko kačo dobili tudi okoli vratu. V domu pa prebivajo še miši, želve, ruski hrčki pa mogoče v kotu še kakšen pajek. Učitelj Maj nam je pokazal tudi belouško in modrasa. Zvečer pa nas čaka še družabni večer, kjer se bo predstavila vsaka soba s svojo točko. Zadnje atome moči pa bomo porabili še za disko.

Naj vam še sporočimo, da vas že pošteno pogrešamo in se jutri s kupom novih zgodb in prijateljstev vračamo domov.


3. dan – Idrijski žlikrofi in smučarski podvigi

Dragi starši,

sporočamo vam, da od danes naprej kuhamo mi, saj smo se danes prelevili v »masterchefe« in si sami pripravili kosilo, in sicer idrijske žlikrofe. Vsi smo mesili testo, valjali kroglice in natančno oblikovali lokalno specialiteto. Do kosila nam je ostalo ravno dovolj časa, da smo s kompasom in s pomočjo sonca poiskali sever in se sprehodili s pomočjo karte. Popoldan pa smo pa zaplatah snega še pilili svoje smučarsko znanje. Naš trud se že obrestuje, saj so smučarji začetniki že pravi junaki, ostali pa vidno napredujejo v tehniki smučanja. Vsi pa že komaj čakajo, da svoje smučarske veščine pokažejo tudi vam. Zvečer nas čaka še telovadba za možgane, da razmigamo še te.

Pošiljamo vam lep pomladno smučarski pozdrav,

vaši četrtošolci


2. dan – SMUČAMO!

Današnji dan smo preživeli na smučišču, kjer smo prav VSI osvojili prve smučarske zavoje in se z vlečnico povzpeli do vrha. Nekateri že spretno švigamo med lužami, drugi pa se v dolino vračamo mokrih rokavic in hlač, a kljub vsemu nadvse uživamo.
Zvečer pa se prelevimo v male umetnike, ki pridno ustvarjajo prave umetnije.
Lep smučarski pozdrav!


1. dan – prispeli smo

Danes sem prvič smučal in napredoval v boljšo skupino. (Emil)
Današnji dan je bil fajn. (Amil)
Današnji dan je bil zelo zanimiv, veliko sem se naučila in uživala. (Nika)
Smučali smo in prvič sem bil na smučkah. (Martin)
Fajn mi je bilo, ko sem prišla sem in smo se razpakirali. (Zoja)
Meni je bilo kulsko opazovanje zvezd, smučanje. (Zala)
Smučanje je bilo full zanimivo in smešno, gledanje zvezd pa je bilo zanimivo, saj smo nekateri prvič videli mali in veliki voz ter najsvetlejšo zvezdo. Všeč so mi tudi dežurstva. Zelo sem napredovala pri smučanju. (Ava)
Fino mi je bilo, ker sem že prvi dan kot Ilka Štuhec 😀 Tudi nočni sprehod je bil nekaj posebnega. (Larissa)
Všeč mi je bila vožnja z avtobusom. (Maša)
Bilo mi je všeč, ker smo lahko na koncu lahko smučali sami (brez učiteljice). Fajn mi je, ker sem v sobi s tistimi, s katerimi sem si želela biti. (Lara)
Fajn mi je bilo, ker smo se učili smučati. (Nikolina)
Všeč mi je bilo, ko smo se smučali in se igrali štafetne igre. (Iza)
Danes mi je bil všeč prosti čas, ker sem se pogovarjal s prijateljem in raziskoval. (Mark)
Všeč mi je bilo, ko smo se z ostalimi fanti med prostim časom igrali. (Aljaž)
Dan je bil čisto OK. (Lan)

Otroški parlament – šolstvo in šolski sistem

Otroški parlament je javna tribuna otrok na temo, ki jo izberejo osnovnošolci na državnem otroškem parlamentu. Pomeni tudi obliko sodelovanja otrok v družbenem dogajanju ter pridobivanje vedenj o človekovih in državljanskih pravicah.

Otroški parlamenti so program vzgoje otrok in mladostnikov za demokracijo. Kot oblike demokratičnega dialoga se izvajajo v vseh šolah po Sloveniji, nadgradijo se s parlamenti na občinski in regionalni ravni in se zaključijo na nacionalnem otroškem parlamentu. Projekt izvajamo že od leta 1990 in pomeni eno od izvirnih oblik spodbujanja otrok k izražanju lastnih mnenj o vprašanjih, ki jih po demokratičnem postopku izberejo sami. V programu sodelujejo ob podpori mentorjev in prostovoljcev učenci in dijaki z večine slovenskih šol.
Otroški parlament je nastal na pobudo učencev, da bi lahko javno spregovorili, predstavili svoja mnenje, ideje, dileme o vprašanjih, ki so pomembna v obdobju odraščanja v okolju, kjer živijo, se šolajo ali preživljajo prosti čas. Ob tem pričakujejo pozornost tako šolskih kot lokalnih oblasti ter vladnih in nevladnih organizacij, ki morajo prisluhniti pobudam mladih.
Letošnji parlament je že 29. po vrsti in je nadaljevanje lanskega. Tema je ŠOLSTVO IN ŠOLSKI SISTEM.
Moderatorja šolskega otroškega parlamenta sta bila Jakob Kumer in Gašper Bervar.
Na začetku sta spomnila, o čem so se pogovarjali lansko šolsko leto:
– razpravljali so o odnosih v šoli (učenec – učenec, učenec – učitelj),
– pogovarjali so se o metodah in načinih poučevanja,
– o šoli na splošno.
Zapisali so sklepe: želimo si učilnico na prostem, starejši učenci želimo nuditi učno pomoč mlajšim ali pa svojim vrstnikom, občasno bi radi imeli ure likovne vzgoje zunaj.
Kaj od tega je bilo uresničeno?
– Začeli smo z medgeneracijsko pomočjo. Vsak četrtek zjutraj starejši učenci nudimo pomoč mlajšim (seveda tudi svoji generaciji) iz vseh predmetov.
– Učilnica na prostem je v izdelavi.

Po tem sta predsedujoča odprla razpravo:

1. Odnosi v šoli: učenec – učenec, učenec – učitelj
2. Učne vsebine: praktične vsebine, predmetnik po meri učenca?
3. Primer dobre prakse – iz razreda (kako izboljšati uspeh)
4. Kaj bi brez šole?
5. Šola je privilegij.
6. Odločitve, ki vplivajo na šolanje v prihodnosti.
Razprava je bila zanimiva. Delegati oddelčnih skupnosti so izpostavili nekaj problemov: učenci so pri nekaterih predmetih bolj nemirni kot pri drugih, hrup je občasno moteč, moteči so učenci, ki ne spremljajo pouka. Pogovor je nanesel tudi na aktualno temo preobremenjenosti učencev. Na splošno je prevladalo mnenje, da so starši tisti, ki želijo, da je njihov otrok vključen v več popoldanskih dejavnosti, potem pa zmanjka časa za šolske obveznosti. Predsedujoča sta posebej spomnila, da imamo na šoli dopolnilni pouk, imamo dodatne ure učne pomoči – to ponujeno pomoč je potrebno izkoristiti.
Ker je letošnji parlament v bistvu evalvacija lanskega, posebnih sklepov nismo zapisali.

Gašper Bervar                                                                            Jakob Kumer
podpredsednik SU                                                                       predsednik SU

Dostopnost