Arhiv novic
Tehniški dan – promet (7. b)
V petek, 19. 2. 2016, smo učenci 7. b imeli tehniški dan na temo promet. Izdelovali smo avtomobilčke, se pogovarjali o prometu in napakah na cesti, ki jih opažamo sami. Naučili smo se izdelovati animacije s pomočjo spletne strani Scratch. Po angleško smo ponovili izraze za stavbe v mestu. Zadnji del pouka smo se razvrstili v dvojice in se z našimi izdelki popeljali po mestecih tako, da nas je usmerjal naš partner. Po koncu tehniškega dne smo se vsi veseli odpravili na počitnice.
Taja Golob, 7. b
Državno prvenstvo v DUO sistemu, Ribnica 2016
V Ribnici je 20. 2. 2016 potekalo državno prvenstvo Slovenije v duo sistemu v ju-jitsu. V konkurenci mešanih parov do 15 let sta Jan Orehov (6. a) in Nika Orehov (7. b) osvojila 1. mesto. Prav tako je Anja Lužar (7. a) s svojo partnerko v ženskih parih do 15 let osvojila 1. mesto. Z doseženimi rezultati so Nika, Jan in Anja postali državni prvaki.
EURONET 50/50 MAX
Euronet 50/50 max je mednarodni projekt, ki se je začel pred tremi leti. Namen projekta spodbujati prihranke energije v javnih stavbah z implementacijo metodologije 50/50 v 500 šol in skoraj 50 drugih javnih zgradb v 13 državah EU. Prihranki energije so plod skupnih ukrepov uporabnikov stavb in lokalnih oblasti, ki plačujejo račune za elektriko.
Euronet 50/50 max je nadaljevanje zelo uspešnega projekta EURONET 50/50, v okviru katerega je bila na 50 šolah implementirana metodologija 50/50 in je prejel glavno nagrado Evropskega tedna trajnostne energije v letu 2013.
Vodenje projekta je prevzel Zavod KSSENA, ki uspešno izvaja mnoge aktivnosti na področju učinkovite rabe energije (URE) in izkoriščanja obnovljivih virov energije (OVE). Projekt se je začel aprila 2013 in je trajal tri leta. Projekt je podpirala Evropska komisija in je bil podprt s strani programa Inteligentna Energija za Evropo.
Stavba I. osnovne šole Celje je stara skoraj 90 let. Največji prihranek energije smo dosegli, ko so se zamenjala vsa okna. Učenci so merili temperaturo posameznih prostorov in ugotovili, da so pravilno ogreti. Najvišja temperatura je v učilnicah, najmanjša pa na hodnikih. Poleg temperature prostorov so se ukvarjali tudi s tem, kako privarčevati vodo. Porabo električne energije smo zmanjšali s tem, da smo redno ugaševali luči, ki so gorele po nepotrebnem.
8. marca je v Narodnem domu Celje potekala zaključna prireditev projekta. Osrednja tema prireditve je bil kviz na temo energija. In čeprav je bila vse skupaj ena velika zabava, so se učenci istočasno tudi veliko naučili, npr. kako deluje sončna celica.
Breda Krajnc (mentorica projekta)
Področno prvenstvo v smučanju
Obisk ekipe FLL na Simbiu
V petek, 19. 2. 2016, smo se FLL-jevci odpravili na sestanek v RCERO – Regionalni center za ravnanje z odpadki, ker smo želeli izvedeti, kaj o naši rešitvi, Smetku sledku, mislijo strokovnjaki. Čas za nas so si vzeli vodja oddelka za eko okolje, vodja centra, vodja logistike in vodja tehnologije ločevanja odpadkov. Najprej smo jim predstavili program FLL-ja. Nadaljevali smo s predstavitvijo naše ideje in končne rešitve. Nad njo so bili navdušeni. Dobili smo kar nekaj nasvetov, kako našo idejo še izboljšati. Predlagali so nam, da bi zaklenili tudi smetnjake individualnih hiš. Na koncu smo jim predstavili še našega robota Pingota 2.0. Bili so presenečeni, da lahko opravi toliko nalog.
Lija Kužner in Tea Simič, 7. a in 7. b
Občinski otroški parlament – pasti mladostništva
V sredo, 17. 2., je v Narodnem domu Celje potekal občinski parlament, ki so se ga udeležili delegati vseh osnovnih šol celjske regije.
Sovoditelj parlamenta je bil Valentin Šeško, 9. b, ki pa je vodil tudi eno od treh delavnic.
Razprava je bila razdeljena na dva dela. V prvem so potekale delavnice: pasti mladostništva – kam po pomoč, pasti mladostništva na splošno in pasti mladostništva – komunikacija. V drugem delu je sledilo plenarno poročanje in razprava.
V razpravi se je pokazalo, da učenci razmišljajo o raznih pasteh, v katere lahko padejo (slaba družba, internet, kajenje, pijača, razna socialna omrežja). Izpostavljeno je bilo, da se ne morejo vedno obrniti na starše in učitelje, pri tem so izhajali iz negativnih izkušenj njihovih sovrstnikov. Strinjali so se, da se je potrebno pogovarjati, da se posameznik ne sme zapirati v sobo oz vase. Izpostavili so, da bi bilo potrebno na šolah za učence 6. in 7. razredov organizirati predavanja na to temo. Za osmošolce in devetošolce so prepričani, da bi oni to zavračali.
Delegat I. OŠ Celje na regijskem parlamentu bo Valentin Šeško.
Breda Krajnc